Bengkel Pengurusan PSS Untuk GPM Daerah Rembau


Bengkel Pengurusan Pusat Sumber Sekolah Untuk Guru Perpustakaan dan Media peringkat Daerah Rembau telah diadakan pada 26 Feb 2009,bertempat di bilik Seri Kota 1 dan 2 PKG Kota Negeri Sembilan.

Bengkel ini bertujuan untuk membimbing dan menjana minda guru perpustakaan dan media ke arah pengurusan pusat sumber yang cemerlang.Seramai 38 orang guru perpustakaan dan media ahli PKG Kota dan Rembau menghadiri bengkel ini.

Bengkel ini bermula pada pukul 8.00pagi dan berakhir pada pukul 5.00 petang.Setiap peserta diberi pendedahan kepada pengurusan pusat sumber yang cemerlang disamping perbengkelan proses teknik bahan pusat sumber.Seramai 4 fasilitator dan penceramah telah dilantik merialisasikan bengkel ini iaitu En Mohd Fairuz Othman BTPNNS,Pn Rahayu Salam PKG Ampangan,Pn.Noraini Aziz PKG Rembau dan Pn. Rosimah Othman PKG Kota.

Peserta juga dibekalkan bahan rujukan untuk diguna pakai semasa menguruskan pusat sumber di sekolah nanti. Semoga bengkel ini dapat menjadi pemangkin untuk menjadikan pusat sumber sekolah ahli PKG Kota yang terbaik.